Dowiedz się, jak bezproblemowo przejść procedury podłączenia prądu do działki letniskowej. Z nami pokonasz wstępne obawy przed urzędami i poznasz proces wypełniania wniosku. Rozwiejemy też Twoje wątpliwości dotyczące kilku punktów z wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci elektrycznej.

Procedury podłączania prądu do Twojej działki letniskowej

Przy staraniu się o podłączenie prądu do działki pamiętaj, że PGE nie podłącza pustych działek, na których nie ma żadnych zabudowań. Jeśli Twoja działka jest pusta, to w innym artykule przedstawiliśmy procedurę zgłoszenia na przykładzie domku mobilnego na kołach produkcji Letniskowo.pl o powierzchni nie większej niż 35 m2.

W PGE, jak i w innych urzędach, będzie potrzebny Ci: akt własności działki oraz dowód osobisty. Jeśli współwłaścicielem jest Twój małżonek radzimy, byś załatwił wszystkie formalności w urzędach we dwoje, chyba, że współwłaściciel wcześniej podpisze wniosek. Jednak problem prawdopodobnie pojawi się w razie błędów na wniosku i konieczności wypełnienia go ponownie.

Wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci elektrycznej

Wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci elektrycznej możesz pobrać ze strony PGE lub wypełnić go na miejscu. Pola, z którymi możesz mieć problem przy wypełnianiu zaznaczyliśmy poniżej.

Wniosek do procedury przyłączenia prądu do działki letniskowej

Kilka wyjaśnień do wypełnianego wniosku

Punkt „SPOSÓB ZASILANIA”

Na swoje potrzeby zaznaczyliśmy zasilanie trójfazowe. Tobie także sugerujemy to zaznaczyć. Możesz na tę chwilę nie potrzebować zasilania trójfazowego, ale w razie konieczności podłączenia jakiejś maszyny np. przy okazji innej budowy, będziesz miał taką możliwość bez konieczności pisania wniosków o zmianę sposobu zasilania.

Punkt „ZAPOTRZEBOWANIE MOCY I ENERGII”

Moc przyłączeniowa 10 kW w zupełności wystarczy na codzienne użytkowanie domku mobilnego czy innego domku letniskowego. 15kW i więcej wpisuje się przy budownictwie mieszkaniowym i stałym zamieszkaniu.

ZAŁĄCZNIKI WYMAGANE

Oprócz aktu własności działki, będzie potrzebne Ci kopia mapki, którą wcześniej mogłeś uzyskać przy okazji zgłaszania domku w Starostwie Powiatowym. W innym wypadku przeczytaj artykuł o zgłaszaniu domku letniskowego. Tym razem w ogóle nie musisz zaznaczać usytuowania budynku, a jedynie zasugerowanie dla osoby projektującej przyłącze, gdzie chciałbyś umieścić skrzynkę elektryczną. Możesz to nanieść na mapce przy urzędniku, który może zasugerować Ci odpowiednie miejsce w granicy działki.

Pytaj śmiało urzędnika o pomoc

Przedstawione kroki załatwiania prądu na działce są poparte naszym osobistym doświadczeniem w wielu podobnych sprawach. W Twoich urzędach procedury nie powinny się różnić, jednak zawsze przed wizytą możesz zadzwonić i upewnić się. Bądź – dla pewności – skonsultować w urzędzie konkretne punkty wniosku.

Zostaw swój numer telefonu

KONIECZNIE we wnioskach zostawiaj swój numer telefonu. W razie pytań urzędnik zadzwoni do Ciebie, aby wyjaśnić nieścisłości lub błędy wniosku, zamiast wysyłać pisma wzywające do wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów.