zgloszenie domku letniskowego - procedury

Procedury zgłoszenia domku letniskowego o powierzchni do 35 m2

Dodany: 31/10/2018 r.

Jeśli masz już działkę i chciałbyś postawić na niej domek letniskowy to, aby to zrobić wystarczy Ci tylko jedno – zgłoszenie domku. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj procedury zgłoszenia domku letniskowego o powierzchni do 35 m2.

 

Procedury zgłoszenia domku letniskowego w dwóch krokach

 

We wszystkich urzędach będzie potrzebny Ci: akt własności działki oraz dowód osobisty. Jeśli współwłaścicielem jest Twój małżonek, radzilibyśmy załatwić wszystkie formalności w urzędach we dwoje. Chyba że współwłaściciel wcześniej podpisze wniosek. Jednak problem może pojawić się w razie błędów na wniosku i konieczności wypełnienia go jeszcze raz.

Krok 1 – Mapka do celów opiniodawczych

 

W Wydziale Geodezyjnym Starostwa Powiatowego, do którego przynależy Twoja działka, powinieneś zgłosić się po „mapkę do celów opiniodawczych” (1:1000). Jeśli urzędnik będzie miał wątpliwości, to może zapytać, do jakich celów będzie Ci potrzebna wspomniana mapka. Wtedy wystarczy powiedzieć, że potrzebujesz jej do zgłoszenia budynku letniskowo-gospodarczego. Mapkę tę otrzymujemy od ręki – po zapłaceniu około 30 zł.

 

Mapka będzie kserem – przeważnie słabej jakości – dlatego nie jest mapą do celów projektowych, a jedynie do tego, aby wrysować przybliżone usytuowanie domku. Mapkę wykorzystamy dwukrotnie, dlatego możemy poprosić od razu o dwie kopie lub skserować je we własnym zakresie (jedna potrzebna jest do zgłoszenia – patrz krok 2 – a druga może Ci się przydać do wniosku o podłączenie prądu – Dowiedz się więcej z innego artykułu).

 

Pierwszy krok procedury zgłoszenia domku letniskowego mamy już za sobą. Czas na kolejny.

 

Krok 2 – wypełnienie druku zgłoszenia

 

Druk zgłoszenia najpierw pobieramy ze strony Starostwa Powiatowego, a po jego wypełnieniu, składamy w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego, które obsługuje Twoją działkę.


Zobacz przykładowo uzupełnione zgłoszenie
Zgloszenie domku letniskowego - przykladowy wniosek

Zgłoszenie domku letniskowego – przykładowy wniosek

 

Jedną kopię otrzymanej od starostwa mapki musimy załączyć do dokumentu zgłoszenia domku. Na omawianej mapce powinniśmy kolorem czerwonym (sugerowany):

 

  • zaznaczyć położenie domku letniskowego oraz wrysować go w skali (przy mapce 1:1000 1 mm=1 m)
  • wpisać długości boków domku, czyli np. 10 x 3,5 m
  • pamiętać o tym, aby zgłaszany domek wrysować nie bliżej niż 4 m od działki sąsiada.

 

Po takim wypełnieniu dokumentów, zapytaj urzędnika – czy to wystarczy. Może zasugeruje oznaczenie innych parametrów. Ważne jest, aby po wypełnieniu, urzędnik zatwierdził je pieczęcią i skserował.Ksero może Ci się przydać do wniosku o przyłączenie prądu do działki (jeśli go nie masz).

 

Pamiętaj o podaniu numeru telefonu

 

KONIECZNIE na wnioskach zostaw swój numer telefonu. W razie pytań urzędnik zadzwoni do Ciebie, żeby wyjaśnić nieścisłości/błędy wniosku, zamiast pisać pisma wzywające do wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów.

Nie bój się zapytać urzędnika o pomoc

 

Przedstawione kroki zgłoszenia domku na działce są poparte naszym osobistym doświadczeniem w wielu podobnych sprawach. W Twoich urzędach procedury nie powinny się różnić, jednak zawsze przed wizytą możesz zadzwonić i upewnić się, albo skonsultować w urzędzie konkretne punkty wniosku.